Spring naar content

Energiecoaches en inkoopacties: een samenwerking met de gemeente of niet?

22 februari 2024, 16:18

We krijgen meldingen van inwoners dat zij zijn gebeld door een energiecoach. Deze energiecoach gaf aan samen te werken met de gemeente. Maar is dat wel zo?
Het volgende is dan goed om te weten:

  1. De gemeente Buren werkt alleen samen met energiecoaches van Energieloket Rivierenland en hun project EnergieVitaal.
  2. De energiecoaches die voor het energieloket werken nemen nooit zomaar contact met u op voor het maken van een afspraak. Dat doen zij alleen als u daar zelf om heeft gevraagd.
  3. Voor het project EnergieVitaal kan het zijn dat medewerkers door uw wijk lopen en aanbellen om te vragen of u gebruik wilt maken van het project EnergieVitaal. Deze medewerkers laten altijd zien dat ze vanuit het project EnergieVitaal van het energieloket zijn.
  4. Vanuit de gemeente zijn er op dit moment geen inkoopacties voor bijvoorbeeld zonnepanelen, isolatie en warmtepompen. Energiecoöperatie eCoBuren en de WoonWijzerWinkel hebben soms wel inkoopacties. Hier is de gemeente niet bij betrokken.

Stel uw vragen bij het Energieloket

Wat is er bij mijn woning mogelijk qua verduurzaming? Welke maatregelen zijn er bijvoorbeeld voor isolatie? Wat levert het me op? Het Energieloket Buren helpt u verder.

  1. Bekijk de veelgestelde vragen op www.energieloketburen.nl.
  2. Bel het Energieloket via 0345 504012 (ma t/m vr van 9.00 tot 17.00).
  3. Als u even langs wilt lopen voor een persoonlijk gesprek, maak hier een afspraak op het gemeentehuis (iedere woensdag van 13.00-17.00 uur). 
  4. Kunt u uw energierekening niet of nauwelijks meer betalen? Dan kunt u in aanmerking komen voor het project EnergieVitaal.